Cine vinde cele mai multe smartwatch-uri sau brățări inteligente
Cel mai recent studiu al celor de la IDC pe marginea vânzărilor de purtabile scoate la iveală și alți jucători importanți în domeniu, pe lângă Fitbit, Xiaomi, Apple sau Garmin.
Se fac deja câțiva ani de când topul creatorilor de gadgeturi purtabile de orice fel a fost dominat de Fitbit și ale sale brățări inteligente. Se pare însă că în curând clasamentul se va schimba radical. Nu de alta, dar deja vedem jucători noi care fac valuri în acest domeniu.
La finele primului trimestru fiscal din 2016, un singur lucru este sigur. Fitbit a pierdut o cotă foarte importantă din poziția de lider, chiar dacă vânzările au crescut. Aparent, acum are 25,4% din piață, cu vânzări de 4,8 milioane de unități. În aceeași perioadă a anului trecut, procentul era de 32,6%. Între timp însă, a mai apărut Apple Watch – adresat aceluiași segment de utilizatori, BBK din China și Lifesense. În plus, există și mulți producători noi mai mici care, adunați, devin relevanți.
Tot cu creșteri semnificative la capitolul vânzări de unități, Xiaomi și Garmin au pierdut din cota de piață, până la 22,8 procente, respectiv 5 procente.
Dacă vorbim exclusiv de smartwatch-uri, Apple este un lider detașat care are prea puține motive de îngrijorare. Cu o cotă de piață de 46% în doar un an de la lansare, lucrurile nu pot fi mai roz decât atât. Poziția a doua, în aceleași top al ceasurilor inteligente, este ocupată de Samsung, în scădere până la 20,9 procente.
Trăgând linie, cea mai mare problemă a gigantului din Cupertino este prețul exclusivist și faptul că nu se poate compara cu Fitbit la capitolul unități vândute. Nu trebuie neglijată nici scăderea la 3,9 milioane de ceasuri Apple Watch vândute în utlimul trimestru din 2015 până la 1,5 milioane de unități comercializate în trimestrul întâi din 2016. Rămâne să vedem dacă scăderile de preț implementate de Apple pentru al său smartwatch vor influența vănzările pe trimestrul doi al acestui an.